Významná IT spoločnosť zmenila svoje sídlo.

Aj počas pandémie dokázal bratislavský kancelársky trh priniesť nové nájomné kontrakty.

Slovenský kancelársky trh patrí v súčasnom období pandémie COVID-19 medzi významne dotknuté sektory. Zodpovedná reakcia majiteľov firiem s cieľom ochrániť svojich zamestnancovou zároveň priniesla otázku, ako zachovať svoj biznis model a ako čo najoptimálnejšie nastaviť svoje pracovné prostredie a existujúce nájomné podmienky.

„Aj napriek tomu, že firmy zistili, že dokážu fungovať na diaľku, kancelárie nevymiznú, no zmenia sa. Pre zachovanie firemnej kultúry, lojality a kontinuity je pre firmy dôležité, aby zamestnanci dochádzali do kancelárie pravidelne, aby sa navzájom stretávali a prebiehala medzi nimi interakcia. Len tak dokážu spoločnosti napredovať, inovovať a udržať si svoje miesto na trhu, hovorí Lukáš Králik z tímu realitno-poradenskej spoločnosti JLL. „Preto aj v týchto bezprecedentných časoch evidujeme predovšetkým optimalizovanie využívaných priestorov firiem, avšak aj presun do inej, modernejšej alternatívy,“ dodáva.

A práve tohoto je príkladom aj úspešne uzatvorená transakcia relokácie IT spoločnosti Materna z historicky dlhodobo obývanej adresy v štandarde B do nových zrekonštruovaných priestorov štandardu A v etablovanom kancelárskom komplexe Apollo Business Center II. Firma poskytujúca poradenstvo a implementáciu informačných technológií vo vyše 13-tich krajinách Európy, v júni tohto roka podpísala nový nájomný kontrakt, ktorý sprostredkoval tím realitno-poradenskej spoločnosti JLL. Na ploche 800 m2 firma tak dokázala vytvoriť moderné a zdravé pracovné prostredie pre vyše 40 svojich odborníkov.

„Cieľom bolo nájsť reprezentatívne a zároveň funkčné priestory, ktoré by napĺnali naše technické a kapacitné požiadavky,“ hovorí Igor Koška, Branch Manager Materna.

Spoločnoť JLL pre klienta zabezpečila integrované služby počnúc prieskumom trhu, cez nájdenie vhodnej budovy, služby architekta až po projektový manažment, ktorý do mixu vstúpil na záver ako garant rozpočtu a kvality prestavby a prípravy kancelárie v štandardoch Materny.

„Musím vyzdvihnúť výbornú spoluprácu s klientom a hlavne dôveru, ktorú sme od neho dostali. Nie je to samozrejmosťou zvlášť v dnešných časoch, kedy je väčšina firiem a spoločností pod silným tlakom a nemôže si dovoliť zaváhať v takto dôležitých rozhodnutiach,“ hovorí Ján Mikula z tímu projektového manažmentu JLL.

„V predmetnom projekte bolo cieľom efektívne prispôsobiť kancelárie novému nájomcovi s využitím existujúceho delenia a vybavenia priestorov v čo najväčšej miere. V konečnom dôsledku sme tak klientovi ušetrili financie a vytvorili pre neho vhodný, funkčný a reprezentatívny priestor. To je práve tá pridaná hodnota, ktorú klient pri využití profesionálneho tímu projektového manažmentu získava,“ dodáva Martin Nagy, Architekt z dcérskej spoločnosti JLL, Tétris & Build, „Vzhľadom na aktuálnu situáciu očakávame, že pôdorysy firiem budú čím ďalej omnoho flexibilnejšie a doplnené o nové prvky, vo forme transparentných paravanov, úložných priestorov, či akustických bariér alebo zelene, ktoré budú podporovať fyzický odstup,“ uzatvára.

Apollo Business Center II je moderný komplex kancelárskych budov, ktorý sa nachádza v obchodnej štvrti Bratislavy. Ponúka vyše 81 000 m2 prenajímateľnej plochy a je prvou stavbou na Slovensku, ktorá získala britský prestížny certifikát BREEAM.

 

Integrované služby prenájmu a projektového manažmentu JLL

JLL Office Agency a P&DS tím pôsobí na slovenskom realitnom trhu od roku 2006. Špecializuje sa na prepojenie jednotlivých požiadaviek klienta s optimálnou nehnuteľnosťou za tých najlepších podmienok. Za posledných 18 mesiacov, JLL lízing tím sprostredkoval prenájom vyše 40 000 m2 kancelárií, zatiaľ čo tím projektového manažmentu poskytol projektové a developerské poradenstvo v hodnote prevyšujúcej 70 mil. Eur. Spoločne tak tímy integrovaných služieb zaradili do svojho portfólia spokojných klientov vedúce slovenské a medzinárodné spoločnosti, ako Lenovo, Covestro, Boehringer Ingelheim, Resco, Nestlé, ABB, 5 Star Offices a ďalších.